Bokstavslek

Nu ska jag gå igeno hela alfabetet och skriva lite om mig vid varje bokstav.

A. arg är jag just nu för att jag blev av med min handväska på lördag natt. Jag hade parkerat min cykel utanför ytterdörr. Och jag hade så bråttom in att jag glömde min väska på pakethållaren. Det kom jag inte på förens nästa morgon. Då var den borta! En del folk blir man inte klok på.....

B. Blond har jag varit några gånger i livet. Första gången jag blekte håret var jag 15år.

C. Citroner är jättegott tycker jag. Jag kan äta citroner precis som de är. För jag gillar den sura smaken.

D. Dator kan jag väl lite allmänt om. Men jag är ingen dataexpert. De jag gör framför datorn är spelar lite enklare spel, kollar på film, shoppar , facebook, bloggen och surfar på nätet.

E. Envis är jag ibland. Om jag har bestämt mig för att göra något så gör jag det! Fast ibland så försöker jag göra saker fast de inte går, just därför att jag har lärt mig att man ska göra på ett speciellt sett. Jag är mycket tveksam om att prova göra saker på ett annat sett.....

F. Felix hette en av min katter som dog för ett år sedan :( Han såg ut som en liten kattunge hela tiden. Vi kallade honom för "kelix" för han var så kelig. Han var vit med två svarta fläckar och en svart svans.

G. Glass älskar jag! Det är bättre än godis tycker jag. Det finns så många goda smaker, men päron är en jag gillar.

H. Hem & ljuva hem. Stämmer lite på mig. Jag gillar att vara hemma och mysa men blir det för många dagar så måste jag bort lite. Jag måste ut och se mig omkring. Jag blir lätt utråkad på lov och sånt , om jag inte åker iväg någonstans. Kanske är det för att jag bor själv och inte har så mycket fantasi längre....

I. Inredning är ett stort intresse. Jag började intressera mig för det när jag såg äntligen hemmma för första gången. Måste varit på mellanstadiet. Jag gillar att ställa iordning saker och decorera. Jag ska visa er min lägenhet i ett senare inlägg. Jag avgudar Ikea och är där minst en gång var annan vecka.

J. Jobb är något jag längtade efter när jag var yngre. Men jag märkte att jag inte klarade av ett vanligt jobb. Jobbet måste vara speciellt anpassat för mig. Jag har jobbat med barn , på förskolan och i skolan. Jag trivdes jättebra med det. Men när vi hade rast en timme så somnade jag alltid. Och när jag kom hem så somnade jag oxå.
Det blev för mycket intryck, för många barn och för hög ljudnivå.
Men nu till sommaren så ska jag kolla om man kan få en praktikplats på IKEA.

K. Kär skulle jag gärnq vilja vara nu. Men det är jag inte...Men det kommer ju med tiden.. när man minst anar det!

L. LINKINPARK är ett rockband som jag har lyssnat på i ca 10år. Jag tycker dom har väldigt fina texter och så sjunger dom jättebra. Dom som jag tycker är snyggast är Chester och mike.

M. Mmm maraboo. Jag tycker jättemycket om choklad! Mest maraboo.

N. Natten är en jättefin tid. Jag är mycket fascinerad av stjärnor, ja rymden i allmänhet. Har även läst en kurs på universitetet i astronomi. Men jag blir snabbt trött, jag är ingen nattmänniska tyvärr.

O. Omöjligt. Ingenting är omöjligt! Ibland tror jag på det ibland inte. Men om man bara försöker så kanske det går. Men om man inte försöker då är det omöjligt.

P. pepparkakor
 tycker jag är gott. brukar baka de ibland till jul men det blir sällan lyckade. mycket godare att köpa färdiga.
 
Q. HOPPAR VI ÖVER....
 
R. rastlöshet drabbas jag ofta av nu mera. måste göra nått med händerna. sitter bara helt still när jag tittar på tv eller v id datorn. känns som jag jämt måste ha något att göra, har svårt för att ta det lungt och vila.. konstgt ändå för jag känner mig inbte som någon aktiv eller sportig människa. prommenader, cykla och simma är väl de jag ägnar mig åt ibland.
 
S. skissar med blyetspenna gör jag iband ,eller med kol. det brukar bli mycket männsikoroppen och djur.
 
T. träd finns det mycket av här i Sverige. Mina favorit träd är pilrot och körsbörsträd. jag kommer ihåg hur vi gick och plockade körsbär från farmor och farsfars trädgård. jag har vissa perioder då jag målar mycket träd..
 
U. underbara sommar nu är du snart här. 
 
V. våfflor för v så klart! Jag älskar våfflor! Det ska va med hjortronsylt och visspgrädde!
 
W. hoppar över w oxå!
 
X.  hoppar över x
 
Y.  yla. jag tycker om ljudet från en ylande varg. vargar är ett av de finaste djur som finns tycker jag. så snabba, vackra .
 
Z. zebra stavar jag fortfarande med z ävern om en del säger att de stavas med s. Zebororna tycker jag är mycket vackra. Det är något speciellt med deras ränder. Sen gillar jag ja ju randigt mer än rutigt.
 
Å. Åska tycker jag om. så länge som man är inomhus. Det vackert med blixtrarna som sår ut i olika färger. mysigt buller om det inte är för högt.
 
Ä. äventyr gillar jag . vad som helst kan bli ett äventyr,. en dag i skogen,upptäcka, se,  underbart!
 
Ö. Ja då var denna bokstavslek över!
 
 
 

Kommentera här: