Ny start!

Hej, här är jag ! Nu startar jag upp min nya blogg Missdragon. Namnet Missdragon kommer av att jag tycker väldigt mycket om drakar .
I den här bloggen kommer jag anteckna saker som händer i mitt liv, mitt djur-intresse, mina diagnoser (ADHD) (manodeprisiv) och (dyslexi) . Min kreativitet kommer att ta stor plats på denna blogg i form av design ,inredning ,konst och fotografi.
Jag kommer inte skriva varje dag, men så ofta som möjligt.
Komentarer som ni lämnar läses innan de publiceras. Kränkande ,dumma komentarer sorteras bort direkt! 
 
Nu tänkte jag berätta lite om mig själv........
 
Jag heter Maria och är 27år.
Bor just nu i Borlänge, i en etta tillsammans med min katt Muffi.
Halva dagarna tillbringas på komvux ,BLOS (Borlänge läsochskriv centrum)- eftersom jag har dyslexi går jag här och tränar upp min förmåga att läsa och skriva. Andra halvan om dagen gör jag lite alltmöjligt... utövar min kreativitet och de där tråkiga ni vet som man måste göra ...(laga mat, tvätta, städa..).
Min underbara katt Muffi får också en del av tiden såklart!
 
Vem är jag då?
 För 4år sedan fick jag diagnosen ADHD. Vilket betyder att jag har svårt med focus, intryck, organisera, planera, att jag är impulsiv , och ibland är lite hyperaktiv, m.m. Jag kommer att skriva vad ADHD innebär för mig i ett annat inlägg längre fram.
 
För ca ett år sedan fick jag diagnosen "biopolär sjukdom" . Vilket innebär för mig att jag har väldigt svårt ör de mörka perioderna på vintern, då kan jag gå ner i djup deprision. Men jag kan också hamna i depigga perioder när de är sommar. Min biopolära sjukdom ter sig mest i att jag kan vara väldigt nere i långe perioder. Men de finns också tillfällen då jag kan vara hyperaktiv i över ett dygn-vilket betyder att jag gör saker snabbt, har hur mycket energi som helst och jag behöver varken sova eller äta.
Jag kommer skriva ett inlägg om min biopolära sjukdom också.
 
Men jag är ju inte bara mina diagnoser.
Jag är väldigt kreativ.
Snäll och rolig , bra kompis- har de sagt.
Mycket stor djurvän.
 
Nu avslutar jag detta inlägg. Hoppas att ni kommer och besöker mig flera gånger!
 
 

Kommentarer:

1 angelika:

Kul att du skaffat ny blogg, blir intressant att läsa :-) Kram!

Kommentera här: