Sorgen är stor..

För en vecka sedan åkte jag med min katt till vätrinären där han fick somna in.Hade länge haft problem med njurarna och var nu helt uttorkad. Trots att han åt upp en halv burk tonfisk och drack mycket vatten , några timmar innan vi åkte.
Muffi var en mycket speciell katt, en väldigt pratsam sådan. Ibland gav han ifrån sig ett ljud ,där det lät som om han sa ;mamma!
Han kurrde högt och pratade roligt när han trivdes som bäst.
Men Muffi hade inte alltid varit sån. För 1½år sedan blev Muffis bror Felix sjuk och fick somna in. Innan dess var Muffi rädd och lite reserverad. Efrter Att Felix hade dött, blev han min lilla bebis, han blev lugnare.
Muffi var alltid mån om mig, varje gång jag la mig i sängen för att jag var ledsen så kom han och lyfte på täcket och klappade mig försiktigt i ansiktet med tassen.
Det känns så tomt, nu har man inga katter längre...
Men Muffi och Felix är tillsammans nu, de leker igen tror jag.
Muffi har så mycket att berätta om för Felix om sin sista tid på jorden.
Jag vet att ingen av dem lider längre. Båda två har haft det jobbigt .
Men sorgen är så stor, jag kommer alltid att sakna er mina små älsklingar!
Muffi har det bra ute i gräset.
 
 

Kommentera här: